Summa sidvisningar

tisdag 26 november 2013

Bakmaskin från Bosch!

När jag fyllde år nu så fick jag väldigt mycket baksaker. Verkar som att många har snappat upp mitt nygamla intresse. Jag fick även en bakmaskin från Bosch som jag testade idag för första gången.

Den var enkel och ganska tyst av sig :)

Idag gjorde jag vaniljkräm till tårtan som jag ska fixa iordning imorgon. Den ska med till Sandhems skola och deras personal :) 

Vaniljkrämen blev i alla fall riktigt god. Detta receptet kommer ifrån enkonditorsbekännelser.se som är en väldigt bra sida med bra recept!

2,5 dl grädde
2,5 dl mjölk
En vaniljstång
1,2 dl socker
3/4 dl maizena 

Man kokar/värmer upp grädde, mjölk och en delad vaniljstång. När det har värmts upp, tar man bort stången och häller i resten av indredienserna som har vispats upp lite grann innan.
Sedan gäller det att röra, röra, röra på svag värme. Man får inte vara still knappt en sekund!!


Man rör tills det blir en kräm, annars rinner det ur tårtan! 

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar