Summa sidvisningar

lördag 23 november 2013

Babyshower, paj och hedersuppdrag!

Hej!

Idag var det dags för Saras överrasknings-babyshower. Är alltid lika kul att se någon bli positivt överraskad :) 

Värden Emma hade gjorde en fantastisk tårta :D

Fick i uppdrag att göra en paj. Så jag valde midnattspaj som bland annat innehåller köttfärs och keso. Den lagade alltid mamma när det skulle vara lite festligt när jag var liten :) 
Kunde inte låta bli att pynta till den lite ;)

När jag kom hem på kvällen gjorde jag iordning födelsedagstårta nummer två. Den ska dekoreras imorgon :)

Testade ett nytt recept på tårtbotten.
Den här gången blev bottnarna riktigt bra!! Sjönk bara lite grann i mitten. Receptet var till för en 24 cm form, men jag körde den på 22 cm och hade därför kakan lite längre i ugnen, ca 40 minuter. Återstår imorgon om den blev torr pga det. Den blev hög och fin, skulle kunna ha skurit ut fyra delar. 

4 st rumsvarmt ägg
2 dl socker
1 dl potatismjöl
1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver 

När jag vispade socker och ägg körde jag inte full effekt på elvispen, för då behåller man luftigheten lite bättre (står i den nya bakboken av hon som vann "hela Sverige bakar"). Jag vispade i ca 15 minuter. 
När jag tog ut kakan ur ugnen la jag på en bakduk direkt och efter en stund la jag in kakan i en stor plastpåse. 
Men det återstår att se om den blir torr eller ej. 

Jo, jag fick även frågan om jag ville göra bröllopstårtan till ett kompispar som ska gifta sig i sommar. Blev jätteglad och tackade givetvis ja!!
Tänk er själva, tårtan är ju det mest klassiska på ett bröllop och den ska jag göra! :)

God natt!
/ Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar