Summa sidvisningar

lördag 22 mars 2014

Pansarvagnastårta!

Ludvig som fyller 7 år är väldigt intresserad utav pansarvagnar och hans mamma undrade om jag kunde tillverka en tårta inom det området :)


Såhär gjorde jag: 

På den understa botten satte jag i 4 sugrör för att stötta upp överdelen. Har aldrig gjort en vårningstårta men det blev stabilt och bra!

Jag klippte bort tårtbrickan..

Så det bara blev tårtan kvar och brickan precis under.


Tårtan är bakad på ljusa bottnar, fylld med chokladmousse och jordgubbsmousse, täckt och dekorerad med marsipan. "Vapnet" (eller vad man ska kalla det) är gjort av gumpaste. 

Ludvigs mamma skrev till mig efter kalaset: "Tack snälla för en underbart god tårta. Våran ludvig var överlycklig. Den fick tio ☆ av 10 möjliga sa han. Alla berömde den som åt den. Du är verkligen jätte duktig" 

Så kul att läsa!! :)

Godnatt / Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar