Summa sidvisningar

tisdag 11 mars 2014

Hela Sverige Bakar-intervju!!

Hallå där!

Nu sitter jag på bussen hem till Jönköping från Stockholm och har varit på något som jag nog inte hade gjort för ett år sedan! Jag har varit på intervju för programmet Hela Sverige Bakar :) Så himla kul att ens få komma på intervju!! 

I höstas sa en kompis till mig att jag borde titta på detta bakprogram som går på 7:an. Hade knappt sett det innan, har alltid haft fullt upp med innebandy och aldrig hunnit följa något på teven. 

"Gillade" programmet på Facebook och för ca en månad sen såg jag på FB att de  sökte nya deltagare till årets upplaga. 
Skickade in en anmälan lite snabbt och tänkte att "det är bara att glömma".. Men efter ett par veckor sen så ringde de upp och ville ha mig på intervju. 
De skulle intervjua 250 st och 46 st går vidare till nästa steg.. så det är väl bara att glömma/drömma..

Men intervjun gick iaf bra. Hon frågade lite om varför jag gillar att baka och lite om mig själv, sen kom ett muntligt bakprov på tio frågor tex: vad är en drömtårta, vad innehåller en vaniljkräm, varför jäser ett bröd, osv och kunde svara på de flesta :)

Så nu är det bara att vänta ifall de ringer :) Hoopas!!

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar