Summa sidvisningar

fredag 24 januari 2014

Kristinas Födelsedagstårta nr 1

När jag hade pluggat klart skolan och börjat jobba trodde jag att jag inte skulle träffa "nya vänner" på samma sätt som man gjorde när man pluggade. Men så fel jag hade!! För på Öppna förskolan har jag träffat ett gäng nyblivna mammor som är hur härliga som helst! Vi träffas minst en gång i veckan och fikar, promenerar eller går på barnvagnsbio :)
Mina tårtor har blivit lite utav en snackis på våra träffar och nu har även snälla Elin beställt tårtor utav mig som skulle vara till hennes faster Kristina som fyllde 60 år :) 

På första tårtan ville de ha något med choklad. Det blev hallonmosse och mörkchoklad-fluff. Har spacklat den med smörkräm och täckt den med extra vit marsipan. Tårtan är beräknad till ca 15-18 bitar. 


Här kommer lite bilder under arbetets gång :) 

Allt är i marsipan utan de vita och ljuslila blommorna :) 
Nu blir det babysim
/Faster Fia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar