Summa sidvisningar

fredag 17 januari 2014

Djur/hårdrocktårta-resultatet!

Förra veckan frågade min vän Linda "Affe" om jag kunde göra en tårta till hennes kompis Anja som fyllde 26. Självklart kunde jag det :)
Kompisen gillade hårdrock, kaniner och hundar. Ganska stora kontraster tänkte jag med en tårta med både hårt och mjukt tema. 
Gjorde faktiskt lite research på Facebook av Anja och såg att hon verkade gilla leopardmönster. Tänkte att det är ju faktiskt lite hårdrock! 

Färgade vit sockerpasta svart med min nya färg som ska vara "extra svart" , tycker att den mest blev mörkgrå/blå (syns inte på bilden). Det är tydligen väldigt svårt att färga så det blir riktigt svart. 
Kavlade ut den svarta SP:an och tryckte dit fläckarna och kavlade in dom i det svarta så allt blev platt.

Ser ut som godisremmar men det är såhär jag gör fläckarna. Sedan skär jag de i bitar. (Som du kanske ser är det inte samma färg som bilden ovan, fick göra om och då bytte jag färg till grått). 

Nästa gång ska jag göra fläckarna lmycket mindre. De blir så stora när man kavlar.

Modellerade hunden och kaninen dagen innan. Är väldigt svårt när man är nybörjare. 

Använde mitt nyvunna bud från Tradera- pärlbanden. 

Kaninöronen (som är lite ojämna) sitter fast med spagetti :)


Hej då, hoppas att du smakar bra :)

Tårtan är bakad på ljusa bottnar med en form på 15 cm. 
Fylld med hallongrädde och maraboumosse, spacklad med smörkräm. Räknar med att den räcker till ca 8 personer. 

Nästa tårtbeställning är till min kära vän Noren. Skulle överraska henne med ett motiv till hennes födelsedag :) Så kan inte avslöja det här innan. 

Hej då!

/Faster Fia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar