Summa sidvisningar

tisdag 4 oktober 2016

Traktorstårta, doptårtor, Chaneltårta och snickartårta

Här kommer några tårtor som är gjorda under sommaren och hösten.


Först ut är Valters traktorstårta. Som många andra killar i 3-års åldern är har tokig i traktorer. Tårtan är fylld med jordgubbsmousse och chokladmousse och är beräknad till 12 bitar.




 


 Här är Robins doptårtor. Hans mormor beställde de här tårtorna till sitt andra barnbarn för snart två år sedan och ville gärna beställa utav mig när nästa barnbarn skulle döpas.
Tårtorna skulle gå i turkos ton och vara ganska enkla i designen med inte så jätte mycket dekorationer. En elefant skulle sitta på ena tårta.
Innehållen är hallon och chokladmousse. Beräknade till 20 bitar.

 



Till en 40-åring skulle den här tårtan överaskas med av sina kompisar. Den är fylld med hallon och lakritsmousse. Beräknad till 12 bitar.















Mina föräldrar har flyttat och totalrenoverat ett hus. Det var många hantverkare inblandade i bygget så därför ville de bjuda hem alla en kväll på middag, till kaffet gjorde jag en passade tårta på temat "husbygge". Tårtan var väldigt uppskattad av gästerna. 
Jag passade på att experimentera lite nu när jag hade tillfälle till det. Innehållet är därför morotskakebotten, Cream cheese, lemon curd och vit chokladsmörkräm.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar