Summa sidvisningar

söndag 20 september 2015

Mall till converseskor

Hej!

På begäran visar jag min mall som jag använder mig utav när jag modellerar converseskor till mina tårtor. 
Jag minns inte själv vilken sida jag har fått mallen ifrån, men har ändrat några smådetaljer så att den passar så att jag får de skorna jag vill ha. 
Här ser ni två modeller där den blåa håller på att torka och inte hunnit bli klar. 

I länken finns en gammal steg-för-steg instruktion till converseskor som jag gjorde för längesedan. Den är inte så jättebra, men säkert till någon hjälp. 



Här kommer en beskrivning till delarna i den ordningen jag brukar limma fast dom i: 

1. Sulan som man bygger alla delar på. 
2. "Flärpen" Sitter längst fram. 
4. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men den ska sitta längst fram över nr 2. 
3. Sidorna. Gör den här dubbel. Se vilka verktyg jag använder mig utan längre ner. 
5. Här kan man göra som man vill och tycker är snyggast. Den här remsan och dess mönster limmar jag fast ner på den bakre delen av skon (se rosa skon). 
6. Samma sak, men jag limmar den längst fram på skon. Observera att det är det ett annat mönster på.
7. En liten flärp och jag viker och limmar fast längst bak på skon sist av allt. 





Brukar göra lite olika remsor längst ner. 


Här ser ni lager på lager. 


De här verktygen använder jag mig utav när jag ska göra "söm-mönstret" och hålen för skosnörena. 


Såhär viker jag flärpen. 
Sedan limmar jag fast en stjärna på en cirkel och limmar fast på skon. 
När hela skon har torkat och är hård sätter jag din snörena. 

 Hoppas att ni förstår :)
/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar