Summa sidvisningar

söndag 6 september 2015

Dopklänningstårta till Carl-Philip

Hej på er!

I helgen var det dags för Carl-Philips dop. Det är min kompis som är mamma till Carl-Philip och tårtan har varit beställd sedan födseln :) Hon ville gärna ha en tårta formad som en dopklänning. 
När min sin Gustav döptes 2013 beställde jag en dopklänningstårta av en gammal klasskompis till mig. Det var då tårtintresset tog fart då jag blev väldigt imponerad att man kunde göra den typen av tårta. Därför är det just kul att göra just den här tårtan!
Jag har har gjort två varianter av klänningen för ganska länge sedan, den här till Tuvas dop, och en till Cevins dop. Inspiration till designen kommer från Heidibakar.blogspot.se. 
Jag är dock nöjdast med den jag gjorde i helgen!

Tårtan innehåller ljusa bottnar, fylld med vitchokladfluff och hallonmousse. Täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta. 

Grattis lille Calle-Phille på din dopdag :) 







/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar