Summa sidvisningar

måndag 30 december 2013

Inför nyår!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Har helt enkelt inte bakat något!...
Men imorgon är det äntligen nyår och jag passar självklart på att baka en nyårstårta :) 
Enligt traditionen är nyår hemma hos oss, och det brukar bli jag som styr i köket här hemma. Nu när vi har Gustav blir svårt att hinna med att laga allt själv, så därför tänkte vi att vi lagar maten ihop.. Förutom köttet och potatisgratängen som tar sån tid i ugnen.. Och rödvinssåsen gör jag nog själv med och tårtan såklart.. Blir sallad och snittar kvar :) Svårt att låta bli! 

Ikväll förbereder jag tårtansalgen;

Blir en tårta med både ljusa och mörka bottnat, tänkte mig fyra bottnar och tre olika fyllningar. Blåbärsmosse, hallonmosse och marabougrädde :)
Samt någon dekoration som passar till nyår. 
Resultatet får ni se imorgon :)

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar