Summa sidvisningar

söndag 1 december 2013

Halv åtta hos mig!

Vi är fyra tjejer som i över tre års tid har haft "halv åtta hos mig" hos varandra. Vi har varsin middag en gång per termin (vi är alla lärare/fritidspedagoger, så då räknar vi terminer :)
Det är väldigt lyxigt att åka hem till varandra en söndagskväll och äta en trerättersmiddag och sen åka hem mätt och slippa disken :)

Ikväll var det min tur och detta bjöd jag på:

Saganaki. En grekisk förrätt som är jättegod, den äter alltid jag och Henke när vi har varit i Grekland. Ser inte så mycket ut till världen men smakar väldigt gott! Det är panerad fetaost med citron på.

Oliv och örtgratinerad torskrygg med potatiscuber, vitvinssås, sparris och rödbetor :)
Det är inte så vanligt att vi har fisk på våra middagar men nu var det dags!

Vit choklad och vaniljglass med bär och kanderade nötter i chokladskål. 





Med hjälp av ballonger gjorde jag chokladskålarna. Jag smälte Marabou choklad och doppade enden av ballongen i chokladen, sen lät jag den stelna. I med ett tomtebloss så har man desserten till nyår :)

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar