Summa sidvisningar

tisdag 10 december 2013

Hur man gör babyConverseskor, steg för steg!

Ville göra något lite svårare nu när jag har modellverktyg, så det fick bli en Conversesko :) Tydligen populärt på doptårtor!

Letade runt lite bland tårt och bakbloggar och tillslut fick jag ihop en ritning. 

Och sedan började jag!
Färgade sockerpastan blå och vit och skär ut delarna. 

Den här delen som blir kanten på skon gjorde jag dubbel. Jag använde ett verktyg (se bild lite längre ner) till sömmarna och tog en spritstyll för att göra hålen till skosnörerna. 

Sedan började jag att bygga. Tog hjälp av folie för att hålla upp skon. 

På med kanten, använder bara vatten som lim och tar hjälp av ett verktyg för att trycka till så det håller lite bättre. 

Nu hann inte kameran med riktigt men jag limmade först på den vita delen på tårna och sedan remmarna runt skon och till sist remmen längst bak uppe på skon.

Till sist limmar jag på Conversemärket, utan stjärnan dock.. Och försöker pilla i snören i hålen jag gjort med hjälp av ett verktyg. 

Klar :)

Det är dessa två verktyg som jag har använt. 
Pilligt var det men det va inte så svårt när man hade en ritning och bra grejer till hjälp.

Här ifrån har jag hittat idéerna till skon.
/Faster Fia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar