Summa sidvisningar

söndag 15 juni 2014

Noahs ettårstårta

Hallå där! 

Noah, en liten kille från öppna förskolan fyller ett år och det ska firas med tårta! 

Noahs mamma gav mig två inspirationsbilder som jag skulle utgå ifrån: 

Jag skulle utgår från den vit/blå tvåvåningstårtan men lägga till några dekorationer från den rosa 😊 

Tårtan innehåller ljusa bottnar, marabou chokladmousse med krossad daim i samt hallonmousse. Spacklad med vitchokladsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och gumpaste. 


Jag är inte så nöjd över storleken på formarna. Hade varit snyggare om övervåningen var mindre, men då hade det inte räckt till 30 bitar som den skulle göra.
Detta pill med pärlorna var ett riktigt evighetsjobb, men är ändå ganska nöjd,nästa  gång vet jag hur jag kan göra det bättre :)

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar