Summa sidvisningar

söndag 15 juni 2014

Elin och Johans bröllopstårta

Idag gifter sig Elin, en av mammorna från vår lilla mammagrupp, med hennes Johan! Det är ett hemligt bröllop och ibland har det varit lite svårt hålla orden i munnen när vi träffats med alla barn och mammor. Jag fick äran att göra deras tårta :) Tårtan skulle gå i vitt, blommor uppepå, quiltat mönster och pärlband längst kanterna. 

Tårtan innehåller ljusa bottnar samt en browniebotten längst ner, jordgubbsmousse med skivade färska jordgubbar och vitchokladfluff. Den är fodrad med enkel smörkräm och täckt och dekorerad med marsipan. 

Jag hade lite panik under gårdagen när jag såg att tårtan började smälta från kanterna när den var klar. Efter lite funderingar fram och tillbaka så tog jag beslutet att ta bort all marsipan och började om med att fodra tårtan ordentligt med en tjockare smörkräm och sen på med ny marsipan, phu säger jag bara!! Jag tror att jag fodrade tårtan med för lite smör första gången och det gjorde så att browniebottnen blev fuktig när den fick kontakt med marsipanen och rann ut. I det stora hela är jag ändå nöjd :) 

Hoppas att Elin och Johan är det med och att de får en fantastisk dag. Stort Grattis!! :)


Blev inte så många bilder då jag inte vågade ha den ute från kylen så länge..

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar