Summa sidvisningar

lördag 26 september 2015

Isaks doptårta

God kväll!

Är just hemkommen från Isaks dop som jag fick göra tårtan till. För två år sedan gjorde jag även Isaks storasysters doptårta (Tuvas doptårta), skönt att se att man har utvecklats, både utseende och smakmässigt! 
Även kul att få höra så många positiva kommentarer under dopet!! 

Jag förslog en design på tårtan som jag önskat att göra länge nu, man får passa på när det är en kompis som beställer :) Designen kommer från Homemadebysara
Jag gillar när det är ganska mycket olika men enhetliga dekorationer på. När man väl beställer en specialdesignad tårta ska man väl få ta i lite ;)
För att göra egna Converseskor i sockerpasta - kika in här!

Tårtan är bakad på ljusa luftiga bottnar, fylld med hemkokt vaniljkräm, vaniljgrädde och hallonmousse. Spacklad med vitchokladsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta. 




















/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar