Summa sidvisningar

söndag 2 november 2014

Romantisk förlovningstårta

Veckans andra tårta var till ett par som ska förlova sig. Det var inte paret själva som beställde tårtan utan deras vän (gissar jag) som gjorde det åt dom. Vännen har tidigare beställt en doptårta från mig och det är alltid kul när kunderna när nöjda och återkommer :)

Det skulle vara en vit tvåvåningstårta med quiltat mönster på sidorna, blommor, ringar med guldfärg och namnen på paret.
Jag bestämde att jag ville göra den i romantisk stil och dekorerade därför med handgjorda rosor i sockerpasta och fyllde ut med lite murgröna.
Första gången jag gör en tårta på det här sättet med själva rosorna, men blev väldigt nöjd :)

Innehåller ljusa bottar, jordgubbsmousse, vitchokladfluff. Spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta.









/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar