Summa sidvisningar

söndag 27 juli 2014

Gustav 1 år!

Nu har även min lille gosse fyllt ett år! Tänk att ett år kan gå så fort, det känns bara att det va några veckor sen han föddes. 
Idag hade vi skäktkalas för honom och ni kan ju tänka er att jag har funderat på tårtan ett bra tag ;) 
Jag ville ha något gulligt och stilrent och hittade en blid på instagram som jag fastnade för. 

Tårtan var bakad på ljusa bottnar samt en browniebotten med ett recept av Roy Fares. Fyllde den med tobleronefluff och jordgubbsmousse med skivade jordgubbar i, spacklad med vitchokladsmörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och sockerpasta. 


Tyvärr låg Gustav och sov när vi andra åt tårtan så han fick varken smaka eller blåsa ljuset, men imorgon kommer en ny chans då kalas nr 2 går av stapeln. 

Grattis på din ettårsdag din lille goding!! 

Det hör var bilden jag gick utefter. En väldigt duktigt tårttjej som gjort designen :)

/Faster Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar